Alan Wake Wiki
Advertisement
Alan Wake Wiki
Disambig-icon.png Jasno i prosto.
Ten artykuł dotyczy książki obsadzonej w świecie gry. Zobacz też: Alan Wake.

Alan Wake – stworzona przez Ricka Burroughsa książka, która powstała na bazie gry Alan Wake. Wydano ją 25 maja 2010.

Fabuła[]

Fabuła książki uznawana jest przez Remedy Entertainment za niekanoniczną względem historii opowiadanej w grach.

Książka opowiada ponownie o pisarzu i jego żonie, którzy udają się na wypoczynek do miasteczka Bright Falls w stanie Waszyngton. Miejsce wydaje się idealne do wyleczenia z niemocy twórczej, na którą cierpi Alan. Okazuje się jednak, że z wymarzonych wakacji nici – Alice znika w niewyjaśnionych okolicznościach, a Wake desperacko próbuje odkryć wszystkie tajemnice całej sprawy i uratować żonę.

Różnice względem gry[]

  • Na promie do Brigt Falls, podczas gdy Ben Mott przygląda się parze małżonków, Alan chce podejść do niego i zapytać, czy ma jakiś problem. Od tego pomysłu odwodzi go jego żona.
  • W czasie podróży do wynajętej chatki, Alan i Alice zatrzymują się na drodze, aby udać się do lasu i sprawdzić, czy nie ma w nim UFO.
  • Tor Anderson i Odin Anderson odgrywają o wiele znaczniejszą rolę niż w grze.
  • Książka kończy się w inny sposób, aniżeli gra. Alice siedzi na pomoście, gdy zjawia się Sarah Breaker. Alice płacze i myśli, że Alan już nie wróci i w tym samym momencie zaczyna zdawać się jej, że słyszy swojego męża, wypowiadającego kwestię To nie jezioro. To ocean.
  • Barry Wheeler nazywa się w książce Barry Weaver.
Advertisement